Translate

czwartek, 5 grudnia 2013

Szybki omlet z papryką i wędliną.

Szybki i przede wszystkim prosty przepis na obiad, gdy nie mam zbyt wiele czasu a chcemy zjeść coś ciepłego. Wystarczą jajka, resztki wędlin i warzyw. Serdecznie polecam.
 SKŁADNIKI
(porcja 2 osoby)
4 jajka
kawałek wędliny ja miałam trochę krakowskiej i dwa plasterki boczku
kawałek papryki czerwonej i zielonej (może być pomidor)
ząbek czosnku
oregano i tymianek
sól i pieprz
keczup
olej do smażenia
szczypiorek opcjonalnie
kawałki sera żółtego opcjonalnie
  1. Nagrzewamy grill w piekarniku. Kroimy wędlinę, paprykę/pomidora w drobną kostkę i przerzucamy do miski, wciskamy ząbek czosnku i wbijamy jajka, doprawiamy ziołami, solą oraz pieprzem i energicznie mieszamy trzepaczką, nie za mocno, żeby omlet był puszysty. 
  2. Na patelnię wylewamy olej i chochelką wylewamy połowę mikstury na patelnię; smażymy ok 2 minut aż brzegi się zetną. Po tym czasie wstawiamy patelnię pod grilla (ja mam odpinaną rączkę w patelni więc zamykam drzwiczki jeśli macie rączkę na stałe uchylcie lekko piekarnik, aby rączka nie rozpuściła się). Po 2 minutach wyciągamy kładziemy kawałki sera i przekładamy omlet na talerz złożony na pól. Polewamy keczupem posypujemy szczypiorkiem i podajemy z ulubionymi dodatkami u mnie marynowane patisony i kromka pieczywa z masłem. SMACZNEGO.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz