Translate

piątek, 27 września 2013

Szybka zupa brokułowa dla zabieganych...

Jest jesień, więc zupy wracają do naszego menu jak bumerang. Nie lubię zbyt wymagających zup. Na szczęście na wywarze z mięsa i warzyw możemy stworzyć zupę jaka nam się tylko wymarzy. Dziś w oko wpadł mi brokuł, więc przygotowałam zupę brokułową z makaronem. Zieloniutka jak trawa na wiosnę przyprawia optymizmem na całe popołudnie.
SKŁADNIKI
(porcja na 2 osoby)
1 udko/ skrzydełko z kurczaka
1.5 l . wody zimnej
1 marchewka
1 liść laurowy
2 ziela angielskie
1/2 pietruszki
1/4 selera
1/2 brokuła
sól 
pieprz (ja użyłam czerwonego)
rozmaryn (ja dałam świeży) 
garść makaronu (jaki mamy pod ręką)
kilka kleksów śmietany/jogurtu
*świetnie sprawi się jajko na twardo:)
  1. Do garnka wlewamy 1,5 l. wody zimnej wrzucamy, udko, listek i ziele. Powoli doprowadzamy do wrzenia. Gotujemy z 10 minut. W tym czasie bierzemy się za warzywa...
  2. Marchewkę, selera i pietruszkę obieramy i kroimy w kostkę. Różyczki brokuła odcinamy i porcjujemy na mniejsze elementy (chcemy aby szybko się ugotował). 
  3. Gdy mięso jest podgotowane dodajemy nasze warzywa i makaron i gotujemy 5-7 minut. Solimy, dodajemy pieprz i rozmaryn, gdy marchewka i brokuł będą miękkie. Nalewamy do talerza dodajemy kilka kleksów ze śmietany/jogurtu i posypujemy grubo zmielonym czerwonym pieprzem. SMACZNEGO.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz