Translate

poniedziałek, 25 listopada 2013

Sałatka z kapusty pekińskiej, oliwek, szynki, sera feta z sosem winegret.

Dzisiaj propozycja sałatki, która jest trochę mieszanką smaków śródziemnomorskich połączonych z kapustą pekińską i naszą pyszniutką wędzoną szynką. Sałata też się czasem nudzi. Serdecznie polecam wszystkim sałatkożercom.:)
SKŁADNIKI
1/2 główki kapusty pekińskiej, poszatkowana
1 cebula czerwona pokrojona w pół talarki
2 pomidory pokrojone w ćwiartki
opakowanie oliwek zielonych, odcedzonych z zalewy
1 opak. sera feta
5 plastrów szynki wędzonej, pokrojonych w wąskie paski
SOS
3 łyżki soku z cytryny
9 łyżek oliwy z oliwek
1 ząbek czosnku rozgnieciony i poszatkowany
sól, pieprz
1 łyżeczka miodu  
zioła prowansalskie u mnie oregano i tymianek
  1. Wszystkie składniki umieszczamy w misce najpierw kapustę, na nią wykładamy oliwki i szynkę, posypujemy cebulą, dookoła układamy pomidory i posypujemy serem feta, pokrojonym w kostkę.
  2. W słoiczku umieszczamy składniki na sos i energicznie mieszamy do momentu aż zgęstnieje.
  3. Polewamy sałatę przed samym podaniem i mieszamy. SMACZNEGO.

2 komentarze:

  1. Pycha, zrobię jutro na kolację, tylko zamiast fety dodam ser bałkański (np.z lidla), troszkę mniej słony, uwielbiam wszystkie sałatki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. hmmm... ser bałkański na pewno będzie pasował to te smaki. Ja miałam fetę więc dlatego ją dodałam. Sałatka jest smaczna z tostami z masłem, bo ma dość wyrazisty smak.

    OdpowiedzUsuń